Til kamp mod mormorarme

Er du også træt af at dit arm-fedt bevæger sig lidt for meget når du vinker? Synes du også at det er ubehageligt at have en t-shirt på? Læs med her og find ud af hvordan du kommer af med vinkedellerne let og effektivt.

Mand som træner

Hvor sidder mormorarmen?

Bagsiden af overarmen (triceps). Når du løfter armen ud i vandret position, hænger der en fin lille bue, som kan blafre fra side til side, hvis du fx laver vinkebevægelser. Derfor også kaldt vinkedellen.

Hvorfor for man mormorarme?

Mormorarmen eller vinkedellen kommer af en for høj fedtmasse eller for lidt aktivitet af overarmens muskler. Hvis vi ikke bruger vores armmuskler særlig meget i hverdagen, vil triceps blive mindre og mindre, og huden omkring den mere og mere slap.

LÆS OGSÅ: 3 øvelser der kan forandre dit liv

Actionplan

  • Øvelse: Lav triceps dips 3-4 gange om ugen. En større og mere velformet tricepsmuskel vil hjælpe meget på overarmens udseende. Du skal fokusere på bevægelser, som kører armen fra bøjet til strakt position. Dermed styrker du musklen, som sidder på bagsiden af armen. Har du i forvejen en veltrænet triceps, der bare er gemt væk bag et lag fedt, så nøjes med øvelsen 1 gang om ugen, og fokuser på konditionstræning og sund kost.
  • Dyrk konditionstræning: Konditionsformer som svømning og boksning er perfekte til at bekæmpe vinkedellen og til at sænke din fedtprocent. Især crawl er optimalt, da du her bruger din triceps til at skubbe vandet væk med, forbrænder en masse kalorier og får gang i blodomløbet.
  • Kost: Fokuser på en sund kost, der kan sænke din fedtprocent.

Leave a Reply